Saturday, November 7, 2009

PETUA BERSABUNG

Nota: Petua di atas diguna pakai dalam sebarang pertarungan. Antara pertarungan yang sesuai untuk diaplikasikan ialah perlawanan bola sepak, hoki, tinju, tomoi, silat dan lain2 jenis pertarungan lagi. Petua di atas adalah pegangan orang tua2 dahulu kala dalam menentukan lawan dalam gelanggang sabung ayam. Ayam yang dipilih tentunya yang bersesuaian dengan hari, point bulu, bulu dan kiraan hari menang. Ayam tersebut diturunkan dengan langkah kanan menghadap hari rezki dan membelakangkang hari lepas mengikut petua buah 20.

*Petua di atas adalah sekadar untuk tatapan dan pengetahuan pengunjung blog ini, bukan untuk diguna pakai kerana saya sendiri tidak pernah menggunakannya apatah lagi terlibat dalam sukan sabung ayam. Petua ini diwariskan kepada saya hanya bertujuan untuk tidak 'mempupuskannya'. Petua ini jarang2 didengar, diketahui dan diserahkan pada saya mungkin kerana keakraban dan persahabatan dengan golongan orang tua-tua. itulah rezki namanya bergaul dengan orang orang tua2 ini.

*Petua di atas masih belum sempurna jika anda belum tahu cara pengiraan dan petua melangkahnya. Saya mohon maaf kerana tidak dapat memberi 100% petua ini atas sebab2 kerahsian. jika anda berminat, rapat2kan ah diri anda dengan orang2 berpengalaman dalam kalangan anda...




1 comment:

BACKPACKER TRIP 2011 (Thailand)