Thursday, December 31, 2009

HAPPY NEW YEAR 2010

Tak terasa kita sudah memasuki akhir tahun 2009 dan akan segera menyambut datangnya tahun 2010, di mana akan banyak pengharapan supaya di tahun yang baru nanti akan lebih baik dari tahun sekarang ini.Namun sekadar mengingatkan, bahawasanya untuk kita sebagai umat dari Nabi akhir zaman iaitu Baginda Nabi Besar Muhammad SAW, kita tidak merayakan tahun baru Masehi melainkan tahun baru Hijriyah yang jatuh pada tanggal 1 Muharram, di mana nantinya akan terjadi peralihan tahun umat Islam.



Menjelangnya tahun baru ini, elok lah sama-sama kita:

1.Istighfar, memohon keampunan kepada Allah Azza wa Jalla
2.Berdzikir Laa Ilaaha Illallaah di dalam hati secara terus menerus
3.Menitik beratkan ibadah, terutama shalat
4.Yakin kepada Allah Subhaanahu wa Ta’aala
5.Do’a supaya dapat melaksanakan segala perintah-Nya
6.Mengikuti dan menjalankan apa yang junjungan kita Nabi Muhammad SAW kerjakan.

seperti firman Allah Ta’aala dalam Al-Qur’an di surat ‘Aali ‘Imraan ayat 133, “ Dan bergegaslah kamu kepada keampunan dari Tuhanmu dan kepada syurga yang luasnya seluas langit dan bumi yang disediakan untuk orang-orang bertaqwa".

** Semoga aku, kamu, dia dan mereka dapat memperbaiki diri menjadi orang yang lebih bertakwa.. berdoalah kita agar ditetapkan iman, dimatikan dalam islam, diampunkan dosa kita dan orang2 yang tersayang, kebahagian keluarga, dimurahkan rezki, dipanjangkan umur, diberi kesihatan yang baik dan tentunya kebahagiaan di dunia dan akhirat... AMIN


No comments:

Post a Comment

BACKPACKER TRIP 2011 (Thailand)